Nyt medlem: Norsk Elkraft Danmark

Logo nordisk elkraft

Norsk Elkraft Danmark ser gode muligheder i det danske marked efter den nye lov om én regning, der netop er trådt i kraft. Virksomheden har meldt sig ind i De Frie Energiselskaber for at opnå stærkere videndeling om udfordringerne på det danske elmarked.

Norsk Elkraft Danmark har efterhånden været aktiv på det danske elmarked i snart ti år. Selskabet har haft en klar vækststrategi fra dag ét og er i dag en stor spiller på markedet volumenmæssigt:

Casper Flodager
Adm.dir. Casper Flodager, Norsk Elkraft Danmark A/S

”Vi har udelukkende erhvervskunder og rigtig mange kædekunder fra det danske detailmarked. Der er egentlig ikke særlig mange, som kender os, men vi er alligevel godt med,” siger adm.dir. Casper Flodager, der har været en stærk faktor i Norsk Elkraft Danmarks succes på det danske marked.

Nye vækstmuligheder

Norsk Elkraft Danmark har en stærk tro på, at liberaliseringen – herunder de nye regler hvor netselskaberne træder i baggrunden og alle forbrugere får én regning vil skabe endnu større vækstmuligheder. Casper Flodager forklarer:

”Vi er eksperter i at gøre el-leverancen omkostningseffektiv. Vi arbejder med et koncept, der hedder ”overblik”, hvor vores kunder får indsigt i hvordan og hvor de bruger energi og kan på den måde mindske deres samlede energiforbrug”.

Ifølge Casper Flodager ligger nøglen til elmarkedet netop på evnen til at være omkostningseffektiv:

”Den, der har de laveste omkostninger pr. kilowatt, kan også gå længst ned i pris. Vi har en lille omkostningsbase med kun 15 ansatte, men vi kan sådan set drive nøjagtigt de samme processer, som de helt store aktører kan. Vi lever rigtig godt med at kunne tilbyde vores kunder en bedre pris og større besparelser på deres energiregning”.

Forhindringer forude

Alt er dog ikke gjort med de seneste lovændringer. Markedsrammerne skal være endnu smidigere, og der er behov for øget fokus på et velfungerende markeder. Norsk Elkraft Danmark har netop meldt sig ind i De Frie Energiselskaber for at bidrage til øget videndeling mellem de kommercielle handelsselskaber og for at sætte den rigtige retning for markedsudviklingen:

”Vi ser frem til at videndele med de andre aktive selskaber. Vi sidder jo mange gange med de samme problemer men løser dem ikke nødvendigvis helt på samme måde. Det synes jeg er interessant, og jeg glæder mig rigtig meget til samarbejdet”.

Læs mere

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *